Klanten Werven Voor Een Tandartspraktijk

nieuwe klanten werven tandartsZelfs met een vaste klantenkring blijft het als tandarts belangrijk om nieuwe klanten te werven. Online liggen er kansen voor tandartspraktijken om meer nieuwe klanten te werven.

Een klant linkt de tandzorg vaak aan vervelende behandelingen en een pijnlijk gebit. Bij de tandartsen zelf ligt de taak om die beelden te laten vergeten.

Na de komst van de volwassen tanden en kiezen in de mond doe je daar de rest van je leven mee. Een goede verzorging staat altijd voorop.

Tandartsen leggen als geen ander uit waarom en dat mag een breed publiek horen.

Een bedrijfswebsite

Een professionele website klinkt als de meest gangbare weg om klanten te werven voor tandartsen. Toch lopen de meeste tandartspraktijk online achter.

In een enkel geval heeft de tandartspraktijk nog geen website. Een andere keer valt er nog veel op te knappen aan de opmaak en inhoud van de website.

Zonder een passend webadres met een duidelijke indeling ontgaat een mogelijke klant het bestaan van deze tandarts(en).

Zelfs de beste tandarts haalt zo geen nieuwe patiënten binnen. Alleen al een simpele vermelding van de contactgegevens trekt ze aan.

Zichtbaarheid op het web

Jong en oud schakelen Google of een andere zoekmachine in om een goede tandarts te vinden. Wanneer ze zoeken in een grote plaats krijgen ze al snel veel resultaten op hun beeldscherm te zien.

Met een aansprekende maar deskundige website trekt een tandarts eerder de aandacht van de bezoeker. De concurrentie liegt er meestal niet om, maar online liggen kansen voor iedere tandarts.

De kwaliteit van de behandelingen staat nog altijd op de eerste plaats. Een sterke positie op internet brengt krachtiger over wat de tandarts biedt.

Echte vakmensen stralen hun enthousiasme zowel op de werkvloer als online uit. Klanten onthouden dat plezier veelal goed.

Social Media

De bedrijfswebsite is meestal het beginvan een hele nieuwe strategie om klanten binnen te halen. De opties van het web reiken ook voor tandartsen verder naar kanalen als Twitter of Facebook.

Ze breiden het bereik op internet nog meer uit dan de bedrijfssite in zijn eentje doet. De praktijk scoort het hoogst met een webpagina en accounts op sociale media die elkaar aanvullen en versterken.

Een pagina op Twitter of Facebook vraagt meer onderhoud dan een website, dus begin geleidelijk met opstarten. Liever druk met veel nieuwe klanten dan lege plekken in de agenda!

Als u opzoek bent naar hulp om uw tandartspraktijk online beter zichtbaar te krijgen klik hier…