Hoe Kom Ik Aan Klanten Voor Mijn Bedrijf?

Hoe kom ik aan klanten voor mijn bedrijf? Hoe kom ik aan klanten voor mijn bedrijf? Er komt een hoop kijken bij het leven als startend ondernemer.

Een uitgewerkt business plan, een bedrijfsnaam, het openen van een zakelijke rekening, de inschrijving bij de Kamer van Koophandel, et cetera. Zodra alles is opgezet, begint het belangrijkste echter pas: klanten werven.

Hoe zorg je er nou voor dat uitgerekend jouw bedrijf eruit springt en je klanten naar je toe weet te trekken? We zetten de belangrijkste tips voor je op een rijtje.

Je eigen bedrijfswebsite

We leven in een digitaal tijdperk waarin de kracht van het internet ver reikt. Het is daarom van belang dat je over een professionele én gebruiksvriendelijke bedrijfswebsite beschikt.

Potentiële klanten moeten op eenvoudige wijze voldoende informatie kunnen vinden op je online adres, zodat zij bij het bezoeken van de website direct geënthousiasmeerd raken om een samenwerking met je aan te gaan.

Zie je website daarom als een digitaal visitekaartje, waarop de identiteit, diensten en contactgegevens van jouw bedrijf duidelijk en volledig in beeld gebracht dienen te worden.

Klanten ervaren immers het liefst zoveel mogelijk gemak en hebben behoefte aan helderheid, zodat zij weten wat ze van je kunnen verwachten en waar zij aan toe zijn.

Je online vindbaarheid

Met enkel een goede bedrijfswebsite ben je er echter nog niet. Het belangrijkste is om ervoor te zorgen dat potentiële klanten ook daadwerkelijk op deze website terecht komen. Met andere woorden: je moet zorgen voor een goede online vindbaarheid.

Doorgaans maken potentiële klanten gebruik van zoekmachines, zoals bijvoorbeeld Google, wanneer zij op zoek zijn naar een geschikt bedrijf.

De concurrentie op de markt is natuurlijk groot en er zullen tientallen – al dan niet meer – resultaten naar voren komen via dergelijke zoekmachines.

De kunst is om ervoor te zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk eindigt in de zoekresultaten. Kom je pas op de derde pagina aan bod, dan is de kans heel klein dat de klant bij jou uitkomt.

Je verhoogt je online vindbaarheid door middel van SEO-teksten. SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie.

Door gebruik te maken van de juiste steekwoorden en de frequentie hiervan, eindigt jouw website hoger in de resultaten wanneer iemand zoekt op deze termen.

Overige tips

Om een extra boost aan je naamsbekendheid te geven, is ook social media een goed middel. Zorg dat je een zo groot mogelijk online netwerk opbouwt en vraag gerust vrienden en familie om je pagina(‘s) te delen.

Verder staat of valt succes natuurlijk met kwaliteit. Lever je kwaliteit, zul je zeer waarschijnlijk positieve klantbeoordelingen ontvangen. Hiermee vergroot je de betrouwbaarheid en het aanzien van je onderneming, waardoor men sneller voor jou zal kiezen.

Als je opzoek bent naar hulp om meer klanten te werven klik hier…