Conversie Optimalisatie Voor Webshops

Conversie Optimalisatie Voor Webwinkels

In dit artikel leer ik je in 8 stappen de belangrijkste conversie optimalisatie mogelijkheden voor webshops.

Het optimaliseren van je webwinkel zorgt voor hogere posities in Google, daarnaast zal ook het conversiepercentage omhoog gaan.

Heb je zelf nog geen webwinkel? Begin dat hier : webwinkel beginnen

Bekijk eerst de video:

Stap 1) Domein autoriteit verhogen met backlinks

Het eerste waar je op moet focussen is de algemene autoriteit van je domein verhogen.

Dit wordt voor een groot gedeelte bepaald door de kwaliteit en kwantiteit van de backlinks die naar je site verwijzen.

Het punt is dat de meeste webwinkel ondernemers denken dat hun product- en categoriepagina’s van zelf bovenaan komen in Google.

Maar dat kan niet (meer).

Net als elke andere website zijn backlinks belangrijk voor webwinkels.

In de Webwinkel Academy hebben we een uitgebreid netwerk hoge kwaliteit backlinks.

Stap 2) Domein autoriteit verhogen met content marketing

Gebruik content marketing om de algemene domein autoriteit van je webwinkel te verhogen.

De boost die je hierdoor creëert in je domein autoriteit zorg ervoor dat de ranking van je product en categorie pagina’s stijgt.

Je kan dit doen door te gaan bloggen.

Let op: Blogartikelen converteren niet tot nauwelijks. Houd daar rekening mee.

Als je gaat kijken naar je conversiepercentage van je webwinkel, moet je de blog bezoekers er uit filteren.

Pro tip: Je moet proberen blog bezoekers te converteren naar je nieuwsbrief.

Maak een leadmagnet met een extreem goede aanbieding met bijv. 30% korting.

In de Webwinkel Academy leer ik je hoe je dit kan doen.

Stap 3) Optimaliseer je meta tags, vooral de productpagina’s

Het grootste deel van je organische zoekmachine verkeer zal waarschijnlijk naar je productpagina’s gaan.

Verbeter daarom de titel en meta omschrijving van de productpagina’s.

Elke keer dat je een zoekopdracht geeft zie je de titel en de meta omschrijvingen in de zoekresultaten.

Je moet er voor zorgen dat je een aantrekkelijke titel en meta omschrijving hebt.

In de titel plaats je de naam van je product. Ook voorzie je de titel van zoekwoorden.

Belangrijke zoekwoorden voor webwinkels zijn:

  • Bestellen
  • Kopen
  • Goedkoop
  • Beste
  • Gratis Verzenden
  • Bulk
  • Online
  • Review
  • Sale
  • Aanbieding
  • Korting

Etc.

In de meta omschrijving beschrijf je wat het product is en de belangrijkste voordelen van het product.

Je kan ook argumenten geven waarom je dit product moet kopen.

Stap 4) Analyseer je productpagina’s

100% van je conversie vind plaats via je productpagina’s.

Hoe meer bezoekers je naar productpagina’s krijg, hoe meer omzet je zult maken met je webwinkel.

Als mensen snel weg klikken op je productpagina’s gaat dit ten koste van je positie in Google.

Om te gaan optimaliseren moet je eerst data analyseren in Google Analytics.

Alle producten met een hoog bounce percentage moeten geoptimaliseerd worden.

Focus op de productbeschrijving en productafbeeldingen.

Als je recensies heb, laat deze dan zien.

Stap 5) Plaats headlines op je productpagina’s

Google leest headlines. Grote webwinkels zoals Amazon staan vol met Headlines.

Elke productpagina moet tenminste een H1 of H2 headline hebben.

Je kan headlines toevoegen bij de productomschrijvingen.

Stap 6) Beschrijf functies en/of mogelijkheden van product

Wanneer mensen zoeken naar een product vullen ze vaak functies of mogelijkheden in.

Beschrijf deze mogelijkheden.

conversie-optimalisatie

Stap 7) Relevante producten of productbundels tonen

Zorg dat je relevante producten of productbundels toon bij je producten.

Stel dat je met product A bovenaan staat in Google.

Als je op de pagina van product A doorverwijst naar product B en C zullen die hoger komen in Google.

Stap 8) Verkort je URL’s

Uit onderzoek is gebleken dat hoe korter de URL hoe hoger deze rankt in Google.

Controleer de url’s van al je producten en categorie pagina’s.

Zo… Nu Weet Je Alles Over Conversie Optimalisatie Voor Webwinkels

Ga aan de slag met deze stappen en je zult zeker meer omzet maken met je webwinkel.

Wil je hulp en ondersteuning van mij en andere webwinkel ondernemers? Word dan nu lid van de Webwinkel Academy >

Veel Succes.

-Stefan

P.S. Laat hieronder een reactie achter?

Deel dit artikel!
Stefan Smits
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: