Terug in de tijd – Wat zou je anders gedaan hebben in je bedrijf?

terug in de tijd

Kijk jij weleens terug in de tijd? Eigenlijk kijk ik nooit terug, want als je alles van te voren weet was je waarschijnlijk niet eens gestart met je bedrijf.

Toen ik mijn webshop startte in 2011 was het echt super makkelijk om bovenaan in de zoek resultaten van Google te komen. Er waren weinig tot geen concurrenten en al naar paar weken stond ik met veel zoek termen bovenaan.

Ik was me daar toen niet echt bewust van, doordat ik nog continue de site structuur aan het veranderen was ben ik naderhand veel posities verloren.

Ik was ook te veel bezig met de conversie van de webshop, want ik dacht toen dat veel mensen af haakte doordat het design van de shop niet goed was.

Achteraf gezien had ik me beter kunnen focussen op het verhogen van bezoekers door middel van blog artikelen. Ik had toen wel een paar blog artikelen gemaakt en deze stonden echt binnen een paar dagen hoog in de resultaten van Google.

Google was in die tijd echt je grootste vriend. Je hoefde niet eens SEO basis technieken te gebruiken of je stond al bovenaan.

Nu is het allemaal een stuk lastiger. Je posities hangen nu af van veel meer factoren. Echter is het anno 2016 nog steeds mogelijk om te score in de zoek resultaten. Alleen kost het nu meer tijd en heb je een heldere lange termijn strategie nodig.

Even 1 keertje per maand een blog artikel schrijven en dan hopen dat dit artikel zonder enig correcte SEO optimalisatie gaat ranken is er niet meer bij!

Het grootste probleem wat denk ik de meeste ondernemers hebben is dat ze snel resultaat willen hebben en daarom de lange termijn strategie niet toepassen.

Veel ondernemers beseffen nog steeds niet dat het creëren van goede content ‘evergreen’  is. Zodra je een stuk content hebt gemaakt/geplaatst en deze krijgt een hoge positie krijg je daar continue GRATIS bezoekers van naar je website.

In mijn optiek is dit de beste strategie die je kan toepassen om je bedrijf te laten groeien, als ik terug kon in de tijd zou ik hier mijn volledige focus op hebben gelegd.

Wat is jou ervaring en pas jij al deze strategie toe?

Deel dit artikel!
Stefan Smits
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: