Zet social media in.
Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram zijn uitstekende kanalen om in contact te komen met je doelgroep.
Daarnaast zorgt het voor consistente zichtbaarheid.
Het promoten van een bedrijf kan op tal van verschillende manieren.
Belangrijk is dat de wijze van promoten bij jou past, maar ook bij jouw doelgroep.
Wil je weten op welke manier jij je bedrijf kan promoten?
In dit artikel laat ik je verschillende manieren zien hoe je een bedrijf kan promoten.
Een website zorgt voor zichtbaarheid en geloofwaardigheid.
Tegenwoordig is het dan ook zeer vanzelfsprekend om een eigen website te hebben als je een eigen bedrijf hebt.
Zorg er vervolgens voor dat je jouw website overal in vermeldt, op visitekaartjes, op briefpapier, in e-mails en op flora.
Zodoende kunnen mensen snel informatie over jou vinden.
Je vergroot daarmee de kans op meer klanten, en dus meer omzet!
Een bekende manier om je bedrijf te promoten is via adverteren.
Adverteren kan offline en online, maar ook via een combinatie van deze twee. Wil je heel gericht adverteren?
Zet Adwords advertenties in of rol advertenties uit op social media. Wil je grote groepen mensen bereiken?
Zet een billboard langs de weg of maak een steengoede commercial voor de televisie.
Dien je een specifieke doelgroep te bereiken? Dan is het verstandiger om te adverteren in vaktijdschriften of op specifieke websites.
Een onderscheidende en eigen huisstijl is belangrijk om jezelf duidelijk te profileren in de markt.
Je zorgt voor meer zichtbaarheid en mensen zullen jou zich sneller herinneren. Maak een eigen logo.
Maak gebruik van afbeeldingen die bij jou passen. Creëer briefpapier in jouw stijl.
Druk opvallende creatieve visitekaartjes. Gebruik taal die strookt met wie je bent en wat je doet.
Eenheid in uitstraling is van belang voor een geloofwaardige prestatie.
Wil je Klanten snel en eenvoudig binnen halen?
Doe een actie met kortingsbonnen en aanbiedingen.
Laat zien hoe loyaal je bedrijf is.
Dan komen de klanten ook sneller bij je terug.
Zorg dat medewerkers goed op de hoogte zijn van de bedrijfsprocessen.
Klanten vinden het zeer ergerlijk als werknemers niet zo goed weten hoe het in z’n werk gaat.
Vragen die gesteld worden via klantenservice moeten meteen goed beantwoord worden.
Ook de nieuwe werknemers dienen snel klaar gestoomd te worden.
Klanttevredenheid is vandaag de dag niet voldoende. Zorg voor klantloyaliteit.
Bind je met de klant. Dit doe je door net iets meer te geven dan beloofd (en niet andersom).
Verras klanten op onverwachte momenten. Beloon de meest loyale klanten op een cadeau.
Stuur ze een leuke felicitatie op hun verjaardag. Bedruk relatiegeschenken met eigen logo.
Bel binnen één uur terug als je zegt binnen drie uur terug te bellen. Door net iets meer te doen dan je beloofd, maak je klanten meer dan tevreden.
Je zorgt voor engagement. Engagement is essentieel voor herhalingsaankopen!
Zet social media in.
Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram zijn uitstekende kanalen om in contact te komen met je doelgroep.
Daarnaast zorgt het voor consistente zichtbaarheid.
Kies voor 1 kanaal en plaats daar dagelijks content.
Een manier die altijd werkt om jou en je bedrijf te promoten is via netwerken.
Ga op zoek naar waar jouw doelgroep zich bevindt. Ga met ze in gesprek.
Zoek uit welk probleem ze opgelost willen hebben. Vertel ze dat jij de oplossing voor ze hebt.
Als je maar duidelijk laat zien dat je verstand van zaken hebt, en de klant verder kan helpen.
Lees ook: Tips om beter te netwerken
Heb je een groot marketingbudget?
Sponsor evenementen en festivals.
Er zijn vele sponsor deals mogelijk.
Niet alleen zorg je daarmee voor engagement, maar het vergroot ook je naamsbekendheid.
Je kan als lokaal bedrijf de lokale sportclub sponsoren.
Zorg ervoor dat je herhaaldelijk onder de aandacht komt bij je huidige klanten.
Email marketing is hiervoor het geschikte middel.
Breng klanten op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, geef ze leuke content mee of verras ze met iets wat niet-klanten niet weten.
Email marketing is soms best tijdsintensief, maar een ideale methode om jouw bedrijf te promoten.
Een persbericht is een ideale manier om eens goed onder de aandacht te komen bij tal van organisaties, bedrijven en mensen.
Je kan gratis je bedrijf promoten.
Daarnaast nemen mensen je bedrijf eerder serieus, wanneer ze je tegenkomen in externe media, zoals kranten, tijdschriften of online nieuwskanalen.
5 Content Tips Voor Lokale Ondernemers Op Social Media
5 On-page SEO Fouten Die MKB Ondernemers Maken
15 Tips Om De Gunfactor Te Verhogen
New Business – Wat Is New Business?
10 Tips Om Je Verkooptarget Te Behalen
Netwerken Tips – Om Beter Te Leren Netwerken!
Content Marketing – Content is King!
6 Manieren Om Je Omzet Te Verhogen